Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2012

ΣΧΕΔΙΟ ΣΕΙΣΜΟΥ Δ. Σ. ΒΕΝΕΡΑΤΟΥ


7/ΘΕΣΙΟ  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΒΕΝΕΡΑΤΟΥ




«ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ»

           
Όλοι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στο Σχολείο ανεξάρτητα από την σχέση εργασίας που έχουν, οφείλουν να είναι ενήμεροι του σχεδίου ετοιμότητας και αντιμετώπισης σε περίπτωση σεισμού.
Παρακάτω περιγράφονται τα μέτρα και οι ενέργειες που θα συμβάλουν στην προετοιμασία για την καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων που πρόκειται να αντιμετωπιστούν.


Α. ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ
           
             Ο Διευθυντής του Δημοτικού σχολείου έχει μεριμνήσει να υπάρχουν διαθέσιμα τα παρακάτω:  φορητό φαρμακείο, φακός, υλικά πυρόσβεσης, φορητό ραδιόφωνο, κουδούνι χειροκίνητο, σφυρίχτρες. Όλοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στο σχολείο, θα  γνωρίζουν που βρίσκονται όλα τα παραπάνω είδη πρώτης ανάγκης. Θα ορισθούν ονομαστικά υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι αφού θα μεριμνήσουν για την ασφαλή εκκένωση της αίθουσας που βρίσκονται, θα αναλάβουν δράση την ώρα της κρίσης στους παρακάτω τομείς:
            α) έρευνα για τραυματίες και παροχή πρώτων βοηθειών,
            β) πυρόσβεση,
            γ) έλεγχο και κλείσιμο γενικών διακοπτών του ηλεκτρικού και του νερού,
            δ) έλεγχο για αδρανοποιημένους μαθητές σε τουαλέτες,
            ε) παρουσίες μαθητών,
στ) ειδοποίηση σε πυροσβεστική ή ΕΚΑΒ αν είναι απαραίτητο.

            Οι εκπαιδευτικοί όλων των τάξεων του Δημοτικού καθώς και του ολοήμερου  οφείλουν να ενημερώσουν τους μαθητές:
α) για το πώς πρέπει να συμπεριφερθούν και να ενεργήσουν πριν, κατά την διάρκεια  του  σεισμού αλλά και μετά από το σεισμό,
β) ποια είναι τα συνθήματα έναρξης και λήξης και πως θα προφυλαχθούν,
γ) πώς και με ποια σειρά  θα πραγματοποιηθεί η ασφαλής εκκένωση της αίθουσας  στην οποία βρίσκονται,
δ) που βρίσκονται οι προεπιλεγμένοι χώροι συγκέντρωσης –καταφυγής,
ε) να ενημερώσουν τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών από πού θα παραλάβουν τα παιδιά τους και γενικότερα για όσα αναφέρονται παρακάτω και τους αφορούν.

Β. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΟΥ

            Ο Διευθυντής του σχολείου ή σε περίπτωση απουσίας του από το χώρο του γραφείου, ο εκπαιδευτικός που βρίσκεται στο χώρο του γραφείου δίνει το σύνθημα της έναρξης,  3 χτυπήματα για την έναρξη του σεισμού. Οι  εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα εκείνη την ώρα σε αίθουσα λένε δυνατά τους μαθητές  "Σεισμός" .Οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να έχουν μάθει στους μαθητές να καλυφθούν (καλύπτομαι) κάτω από τα θρανία τους και να κρατούν (κρατάω) το θρανίο  σταθερό με το χέρι τους αλλά και να παραμένουν (παραμένω) κάτω από αυτό  μέχρι ο εκπαιδευτικός θα ακούσει 1 παρατεταμένο χτύπημα κουδουνιού που θα είναι και το σύνθημα για τη λήξη του σεισμού.


ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΕΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΑΙΘΟΥΣΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΟΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ- ΚΑΤΑΦΥΓΗΣ



            Δεδομένου του ότι στο προαύλιο του σχολείου στην δυτική και νότια πλευρά του υπάρχουν δένδρα αλλά και στην ανατολική του ηλεκτροφόρα καλώδια και κολώνες της ΔΕΗ σαν ασφαλέστερος χώρος συγκέντρωσης ορίζεται ένα κομμάτι από τον αΰλειο χώρο μπροστά από το κτήριο που βρίσκεται το γραφείο, μακριά από τα τζάμια και από τη μπασκέτα (βλ. σχεδιάγραμμα). Κάθε τάξη και τμήμα έχει το δικό της/ του χώρο στο σημείο συγκέντρωσης που πρέπει να παραμείνουν οι μαθητές του.

Αν ο σεισμός γίνει κατά τη διάρκεια του μαθήματος

Από την βορινή πτέρυγα (γραφείο) εξέρχεται πρώτο το τμήμα με τον αριθμό 1,  δεύτερο το τμήμα με τον αριθμό 2 και τελευταία βγαίνουν τα άτομα που βρίσκονται μέσα στο χώρο του γραφείου (αριθμός 3). Τα τμήματα που βρίσκονται προς την ανατολική πλευρά του σχολείου, εξέρχονται διαδοχικά πρώτο το τμήμα με τον αριθμό 5  και δεύτερο το τμήμα με τον αριθμό 6. Στην δυτική πλευρά (λυόμενες-ισόγειο) εξέρχεται πρώτο το τμήμα με τον αριθμό 3 και δεύτερο το τμήμα με τον αριθμό 4. Από το υπόγειο εξέρχεται πρώτο το τμήμα με τον αριθμό 7 και ακολουθεί η τάξη που βρίσκεται στην αίθουσα των υπολογιστών με τον αριθμό 8.
Η εκκένωση των αιθουσών γίνεται ταυτόχρονα από την βόρεια πλευρά, την ανατολική, την δυτική και το υπόγειο αλλά πάντα ακολουθείται η σειρά εκκένωσης που περιγράφεται παραπάνω (βλ. σχεδιάγραμμα αριθμούς). Πρώτοι από τις αίθουσες βγαίνουν έξω οι μαθητές που κάθονται στα θρανία κοντά στην έξοδο περπατώντας , προστατεύοντας με  τα χέρια τα κεφάλια τους. Ο επόμενος εκπαιδευτικός ξεκινάει με το τμήμα του όταν βεβαιωθεί ότι η έξοδος είναι ελεύθερη. Τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές πρέπει να παραμένουν ψύχραιμοι  καθ΄ όλη τη διάρκεια του σεισμού και μετά από αυτόν. Οι  μαθητές μεταβαίνουν στο χώρο συγκέντρωσης και όταν είμαστε σίγουροι ότι είναι  ασφαλείς  αποδεσμεύονται  οι εκπαιδευτικοί που τους έχουν ανατεθεί συγκεκριμένα καθήκοντα.

Αν ο σεισμός γίνει κατά τη διάρκεια του διαλείμματος

Οι μαθητές πρέπει να γνωρίζουν από πριν το σημείο συγκέντρωσης και πηγαίνουν περπατώντας, προστατεύοντας το κεφάλι τους με τα χέρια. Ο εκπαιδευτικός  τα καταμετρά, τα ηρεμεί και τα ενθαρρύνει. Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί που τους έχουν ανατεθεί συγκεκριμένα καθήκοντα αναλαμβάνουν δράση.







Αν ο σεισμός γίνει κατά τη διάρκεια του ολοήμερου προγράμματος

Ο εκπαιδευτικός οποιασδήποτε ειδικότητας του ολοήμερου προγράμματος πρέπει να λειτουργήσει όπως θα ενεργούσε ο δάσκαλος της τάξης για το τμήμα που απασχολεί εκείνη την ώρα. Θα τα οδηγήσει στο χώρο συγκέντρωσης, θα τα μετρήσει και θα τα ηρεμήσει. Έπειτα θα περιμένει τους γονείς των μαθητών για να παραλάβουν τα παιδιά τους. Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του ολοήμερου θα φροντίσει για όσα θα φρόντιζε και ο Διευθυντής αν ήταν παρών αφού πρώτα έχει οδηγήσει το τμήμα του στο χώρο συγκέντρωσης.

Γ. ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ

Μετά το σεισμό παραμένουμε ψύχραιμοι, δεν ακουμπάμε σε καλώδια και περιμένουμε. Σε περίπτωση που ο χώρος συγκέντρωσης  δεν είναι ασφαλής, ορίζετε ως  χώρος  καταφυγής το προαύλιο του πνευματικού κέντρου της εκκλησίας (απέναντι από το σχολείο). Η μετακίνηση των μαθητών θα πραγματοποιηθεί όταν είμαστε σίγουροι ότι η έξοδος είναι ασφαλής (από καλώδια, δένδρα κ.α) και πάντα περπατώντας. Κανένας μαθητής δεν θα αποχωρήσει αν δεν έρθει να τον παραλάβει ο γονέας ή ο κηδεμόνας του.



   Βενεράτο 2012 -2013        `

  Ο Διευθυντής          

                                                                                                  π.Αντώνιος Κασωτάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου